Zájezdy pro cestovatele

Ptejte se nás +420 608 261 719 Po – Čt: 8:30 – 17:00, Pá: 8:30 – 16:00

FOTOREPORTÁŽ z Apulie: Trošku jiná Itálie s nádechem tajemství, průzračně čistým mořem, výtečným jídlem a sněhobílými domečky trulli.

Autor: Klára Hrobníková, Radynacestu.cz | Vydáno: 27. 11. 2023 | Přečteno: 999x
Téma: Fotoreportáž, Itálie

Každý známe věčné město Řím či kolébku renesance Florencii, ale už méně z nás navštívilo jihoitalskou Apulii. S kolegyní Natáliou Martykánovou jsme měly to štěstí, že jsme se sem mohly podívat… a navíc s naší skvělou průvodkyní Janou Palenčárovou, která v Itálii žije! Pojďte nakouknout, jak takový zájezd do Apulie vypadá.

Skupina cestovatelů v úžasné ApuliiSkupina cestovatelů v úžasné Apulii

Ve večerních hodinách jsme se sešli s celou skupinou cestovatelů Radynacestu na letišti v Praze a vyrazili vstříc dobrodružství. Po příletu do Bari nás už čekala dobře naladěná průvodkyně Jana Palenčárová a během dvaceti minut jsme byli na hotelu.

Uvítání skupiny na pražském letištiUvítání skupiny na pražském letišti

Ubytovali jsme se v malém hotýlku kousek od hlavního města regionu Apulie – Bari. Ráno jsme si vychutnali snídani na terase s výhledem na moře. Každý den se podávalo spoustu sladkých dobrot, v čele s čerstvě upečenými croissanty a výbornou italskou kávou.

Božský výhled na Jaderské moře z hotelové restauraceBožský výhled na Jaderské moře z hotelové restaurace

Každodenní sladká italská snídaněKaždodenní sladká italská snídaně

Po vydatné snídani jsme vyrazili do města Altamura, což v italštině znamená vysoká zeď. Svůj název získalo díky vysokým hradbám, kterými bylo původně obehnáno. Nás zde čekala krátká procházka malebnými uličkami historického centra, a hlavně návštěva nejstarší pekárny Antico Forno Santa Chiara, kterou dodnes vlastní původní rodina.

Malebné uličky historického centra města AltamuraMalebné uličky historického centra města Altamura

Nejstarší pekárna Antico Forno Santa ChiaraNejstarší pekárna Antico Forno Santa Chiara

V pekárně jsme vyzkoušeli neuvěřitelně chutný a křupavý chleba, který jako jediný v Evropě získal označení D.O.P. (). Pochutnali jsme si na tzv. focaccii s olivovým olejem, rajčaty a bylinkami a vše jsme zapili výborným vínem „primitivo“.

Ochutnávka místních dobrotOchutnávka místních dobrot

Pravá italská focacciaPravá italská focaccia

Další zastávkou bylo „město hanby“ neboli Matera, která tak bývala označována kvůli jejím obyvatelům, kteří tam donedávna žili v jeskyních velmi jednoduchým životem. Časy se ale změnily a dnes je Matera naopak pýchou celého kraje Basilicata, ve kterém se nachází.

Pro mě osobně byly spletité uličky skalního města největším zážitkem celého zájezdu…

Dechberoucí MateraDechberoucí Matera

Původní obydlí v MateřePůvodní obydlí v Mateře

Z Matery jsme pokračovali zpět na hotel, kde jsme se osvěžili a měli ještě možnost vyrazit na nedalekou pláž podívat se na západ slunce. Místní rybáři zde čekali na své úlovky a my si užívali teplého počasí v polovině října.

Nedaleká pláž při západu slunceNedaleká pláž při západu slunce

Další den ráno jsme se vydali do podzemního pohádkového království. Prozkoumali jsme Grotte di Castellana, krápníkové jeskyně plné zajímavých a tajuplných útvarů. Procházka byla kluzká, ale dobrodružná. Na konci nás čekal absolutní klenot celého podzemí – Bílá jeskyně. Vstoupili jsme do ní v naprosté tmě, tak jako tehdy její objevitelé. Po rozsvícení světel nastal naprostý wow efekt…

Krápníková jeskyně Grotte di CastellanaKrápníková jeskyně Grotte di Castellana

Poté jsme vyrazili do kouzelného městečka Locorotondo, kde jsme si prošli jeho historické centrum a kochali se úzkými uličkami zdobenými barevnými květinami a různou keramikou.

Farnost San Giorgio Martire se nachází přímo ve středu města LocorotondoFarnost San Giorgio Martire se nachází přímo ve středu města Locorotondo

Zdobená zákoutí městečka LocorotondoZdobená zákoutí městečka Locorotondo

A v jedné skryté uličce se nacházela i vyhlášená restaurace, ve které jsme poobědvali.

Společný oběd ve vyhlášené restauraciSpolečný oběd ve vyhlášené restauraci

Po obědě jsme společně naskočili do našeho autobusu a nechali se převézt do Alberobella, kde jsme si užili opravdu nezapomenutelné toulky uličkami mezi sněhobílými domečky trulli. Město je díky své unikátní architektuře zapsáno na seznamu UNESCO. Nám je zcela jasné proč…

Sněhobílé domečky trulli ve městě AlberobelloSněhobílé domečky trulli ve městě Alberobello

Kouzelné trulli s podzimní výzdobouKouzelné trulli s podzimní výzdobou

A samozřejmě ani zde jsme si neodpustili jednu společnou… Protože takhle vysmátí jste jen v Itálii po dobrém jídle a vínu „primitivo“.

Naprosto spokojení a plní zážitků jsme se vrátili na hotel, abychom nasbírali dostatek sil na následující den.

Vysmátá skupina cestovatelů v AlberobelluVysmátá skupina cestovatelů v Alberobellu

Následující den nás autobus zavezl do přístavu Cala Ponte, odkud jsme vyplouvali na dvouhodinovou plavbu kolem pobřeží města Polignana a Mare

Přístav Cala PontePřístav Cala Ponte

Na palubě lodi panovala výborná atmosféra, zazpívali jsme si ty největší italské pecky, a někteří se dokonce koupali na širém moři! Žízeň jsme pak zahnali proseccem a vyrazili prozkoumat Polignano a Mare i z pevniny.

Projížďka na lodi kolem pobřeží Polignana a MareProjížďka na lodi kolem pobřeží Polignana a Mare

Příjemná atmosféra na lodiPříjemná atmosféra na lodi

Samozřejmě jsme nemohli vynechat skupinové foto u slavného rodáka Domenica Modugna, který město proslavil svým hitem Volare.

Slavná socha Domenica ModugnaSlavná socha Domenica Modugna

Během našeho poznávání Polignana a Mare jsme si neodpustili ani onu proslulou pláž Lama Monachile, která se nachází v blízkosti historického centra města. Pláž je uzavřena mezi dvěma skalními zdmi a je nejfotogeničtějším místem na pobřeží Apulie. Moře je zde neuvěřitelně čisté, takže vidíte každý oblázek na dně, ale těch lidí…

Plní dojmů z tohoto čarovného přímořského městečka jsme se vydali kousek dál do Monopoli.

Nakouknutí do MonopoliNakouknutí do Monopoli

A poslední zastávkou dne bylo opatství San Vito, které působilo až magicky při západu slunce…

Tajemné opatství San VitoTajemné opatství San Vito

Po snídani jsme už i s kufry nastoupili do autobusu a vyrazili objevovat nové i staré centrum Bari. Prošli jsme kolem rybího trhu, největšího divadla v Bari Teatro Petruzzelli a seznámili se s výrobou tradičních těstovin orecchiette

Je libo ochutnat syrové ryby na trhu v Bari?Je libo ochutnat syrové ryby na trhu v Bari?

Tradiční těstoviny orecchietteTradiční těstoviny orecchiette

Kromě tradičních pokrmů jsme narazili i na speciality rychlého občerstvení. Navštívili byste tento „pulijský mekáč“?

Netradiční rychlé občerstvení v BariNetradiční rychlé občerstvení v Bari

My jsme zůstali konzervativní a zvolili trošku tradičnější oběd v restauraci Borgo Antico R45 a zapili jej Aperolem. Perfektní tečka za nezapomenutelným zájezdem!

Závěrečný přípitek v restauraci Borgo Antico R45Závěrečný přípitek v restauraci Borgo Antico R45

Pořiďte si podobně sladké vzpomínky i vy a vydejte se do tak trochu jiné Itálie s Radynacestu. Zájezdy do Apulie na novou sezonu jsou již připraveny!

Všechny články     Zobrazit zájezdy

Získejte pravidelné tipy na skvělá místa

Přidejte se do klubu a získáte exkluzivní přístup ke skrytým perlám v Evropě i ve světě, které vám představí naše největší cestovatelské osobnosti.