Zájezdy pro cestovatele

Volejte +420 608 261 719 Po–Pá: 8–17

Zájezdy pro cestovatele


Volejte +420 608 261 719
Po–Pá: 8–17

Volejte Po–Pá: 8–17 hodin+420 608 261 719

PTÁTE SE: Nejčastější otázky a odpovědi k zájezdům v souvislosti s koronavirem

Autor: Jitka Bajtková, Radynacestu.cz | Vydáno: 6. 3. 2020

Téma nového koronaviru, který doputoval do Evropy z čínského Wu-Chanu, hýbe světem a samozřejmě má vliv i na cestovní ruch. Co to ale znamená pro vás jako pro zákazníky naší cestovky? Jaká je aktuální situace? Máte se čeho bát? A co když máte zájezd již koupený, ale ze strachu z nákazy se ho nechcete účastnit? Přinášíme vám přehledné odpovědi na vaše nejčastější otázky. 

Nejčastější otázky a odpovědi o cestováníNejčastější otázky a odpovědi o cestování

1. Mám u vás zakoupen zájezd s termínem odjezdu v nejbližších dnech. Jak mám postupovat?

Vyhlášení nouzového stavu na území ČR zahrnuje i absolutní zákaz vycestování z České republiky do zahraničí českým občanům a cizincům s trvalým nebo přechodným pobytem nad 90 dnů. Zákaz začíná platit v noci z neděle 15. 3. na pondělí 16. 3. 2020 a platí po dobu trvání nouzového stavu, tedy do 11. 4. 2020 včetně.

Po dobu zákazu tedy nebude umožněno našim klientům překročit státní hranice, proto jsme nuceni všechny zájezdy v uvedených termínech zrušit. O náhradních termínech zájezdů a převedení na pozdější termíny vás budeme během následujících dnů a týdnů informovat.

Prosíme vás o trpělivost. Všechny klienty, kteří mají zájezd s termínem odjezdu do 12. 4. 2020 zakoupen, budeme sami kontaktovat telefonicky či e-mailem s návrhem řešení.

2. Mám u vás koupený zájezd. Je možné přesunout rezervaci na podzimní termín? 

Záleží v prvé řadě na tom, zda jde o zájezd, který jsme byli nuceni zrušit z důvodu vládního nařízení, tedy o zájezd s termínem odjezdu do 12. 4. 2020, či nikoli. Pokud ano, sami se vám s nabídkou přesunu na jiný termín ozveme. Pokud jste zájezd rezervovali v rámci akce po 2. 3. 2020, pak také platí možnost bezplatného přesunu na pozdější termín.

Pro rezervace uzavřené před 2. 3. 2020 a s termínem odjezdu po 12. 4. 2020 bohužel neexistuje možnost přesunu rezervace na jiný termín. Záleží však na individuální dohodě a možnostech CK. Pokud je v našich silách nabídnout vám jiný termín, pak to učiníme. Nejsme ale povinní takovému požadavku vyhovět. 

3. Mám zakoupen zájezd na jaro/léto tohoto roku. Mohu počítat s tím, že se zájezd pojede? 

Nelze nic předvídat. Situaci sledujeme, vyhodnocujeme a průběžně reagujeme na aktuální události. Situace se mění ze dne na den. Držíme se pokynů Ministerstva zdravotnictví, Ministerstva zahraničních věcí, Ministerstva vnitra a Světové zdravotnické organizace. Věříme, že jednotlivé státy udělají maximum, aby byly schopné v sezoně 2020 cestovatelům nabídnout bezpečí a odpovídající služby. 

4. Mám zaplacenu zálohu zájezdu, ale nechci teď doplácet doplatek. Je to možné?

Zákazník je dle Všeobecných obchodních podmínek povinen zaplatit cenu zájezdu a prokázat to dokladem o zaplacení; neuhradí-li zákazník celou cenu zájezdu ve stanoveném termínu, má CK právo jeho účast stornovat a účtovat odpovídající storno poplatek. Vystavujete se tak riziku, že po vás budeme doplatek vymáhat i v případě, že zájezd ve skutečnosti neabsolvujete a zájezd z vaší strany zrušíte. Pokud vám byl zájezd zrušen ze strany CK a využili jste nabídku přesunu na pozdější termín, automaticky se posunul také termín doplatku zájezdu. 

5. Mám u vás koupený zájezd s termínem odjezdu po 12. 4. 2020. Rád bych jel ve stejném termínu, ale do jiné destinace. Je možné převést zájezd na jinou destinaci? 

Pro stávající rezervace (uzavřené před 2. 3. 2020) bohužel neexistuje možnost přesunu zájezdu na jinou destinaci. Záleží však na individuální dohodě a možnostech CK. Pokud je v našich silách nabídnout vám jinou destinaci, pak to učiníme. Nejsme ale povinní takovému požadavku vyhovět. 

6. Vrátíte mi všechny peníze, pokud zájezd, který má datum odjezdu po 12. 4. 2020, zruším z důvodu obav z koronaviru? 

Bohužel ne. Ministerstvo zahraničních věcí dosud nevydalo nařízení, které by přímo zakazovalo vycestovat po tomto termínu, neexistuje tak zákonný důvod pro vrácení platby, což se ovšem může ještě změnit. Storno podmínky jsou popsány v otázce níže a především ve Všeobecných obchodních podmínkách. Pokud jste však zájezd zakoupili až po 2. 3. 2020 a dosud neuplynula lhůta 30 dní od rezervace, pak vám peníze při stornování zájezdu z vaší strany vrátíme. 

Další otázky a odpovědi ke koronaviru, které průběžně aktualizujeme a doplňujeme, najdete v sekci Ptáte se


předchozí článek
ROZHOVOR s epidemiologem Rastislavem Maď...
následující článek
KVÍZ: Domluvíte se v cizině?


NOVÝ E-BOOK
PLNÝ CHUTI!

Co ochutnat na cestách?
Gastro rady, tipy
a recepty z celého světa..