Mám u vás koupený zájezd. Je možné přesunout rezervaci na pozdější termín?
V případě, že byste svou účast na zájezdu zrušili, týkala by se vás povinnost zaplatit storno dle našich VOP. Záleží však na individuální dohodě a možnostech CK. Pokud je v našich silách nabídnout vám jiný termín, pak to učiníme. Nejsme ale povinní takovému požadavku vyhovět.
Uvažuji o koupi dovolené, ale mám obavy, co přijde. Mohu si koupi později rozmyslet?
Rozhodli jsme se vyjít klientům maximálně vstříc a snížili 1. platbu na pouhých 25 % z celkové ceny zájezdu. Možnost storna zájezdu se řídí aktuálními VOP.
Pokud se nyní vydávám na cesty, co mohu udělat pro svou bezpečnost?
Doporučujeme se před cestou zaregistrovat v databázi cestovatelů DROZD na stránkách Ministerstva zahraničních věcí. Dodržovat základní hygienická pravidla, vyhýbat se lidem, kteří zjevně trpí respiračním onemocněním, používat dezinfekci, při kýchání a kašlání řádně užívat, nejlépe jednorázové, kapesníky, zakrývat si ústa paží/rukávem, nikoliv rukou (kapénky se pak mohou přenést dál) a nezdržovat se tam, kde je vyšší koncentrace lidí. Všechna aktuální doporučení najdete na stránkách MZV.
Mohu se koronavirem nakazit v letadle?
Celkové riziko nákazy od nemocné osoby na palubě letadla je podobné jako v dalších podobných podmínkách, kdy se jedná o uzavřené prostory s velkým počtem lidí na jednom místě. Studie však prokázaly, že riziko nákazy na palubě je o něco nižší, než v identickém prostředí na zemi. Letadla jsou totiž vybavena účinnými HEPA filtry a díky cirkulaci vzduchu na palubě, tyto filtry zachytí až 99,7% mikrobů.
Letadla jsou navíc po každém letu povrchově očištěna. Důkladně dezinfikována jsou pak každou noc. Přesto všechno doporučuje dbát na zvýšenou hygienu, vybavit se dezinfekčním gelem i na palubu a netřít si během letu oči, ústa a nos.
Mohu se proti koronaviru pojistit?
Cestovní pojištění, které pro vás zajišťujeme, kryje výlohy na léčbu nemocí a úrazů včetně nemoci COVID-19.
Vrátíte mi všechny peníze, pokud zájezd zruším z důvodu obav z koronaviru?
Obavy z nákazy koronavirem nejsou zákonným důvodem pro vrácení platby. Storno podmínky jsou popsány v otázce níže, a především ve Všeobecných obchodních podmínkách.
Jaké jsou storno podmínky při zrušení zájezdu?
V případě odstoupení od smlouvy bez zákonných důvodů je zákazník povinen uhradit storno poplatek. Ten činí při odstoupení více než 30 dní před zájezdem 50 % z ceny zájezdu. Při odstoupení méně než 31 dní předem je to 100 %. Pro zájezdy zakoupené po 1. 7. 2021, tedy s již sníženou zálohou na 25 % z celkové ceny zájezdu, platí tyto zvýhodněné podmínky:
a) při odstoupení 120 dní a více před zahájením zájezdu: 25 % z ceny zájezdu
b) při odstoupení 31 dní až 119 dní před zahájením zájezdu: 50 % z ceny zájezdu
c) při odstoupení 30 dní a méně před zahájením zájezdu: 100 % z ceny zájezdu