Zájezdy pro cestovatele

Ptejte se nás +420 608 261 719 Po – Čt: 8:30 – 17:00, Pá: 8:30 – 16:00

FOTOREPORTÁŽ: Cestou necestou (i tou nejkrásnější) aneb první zájezd do Rumunska očima průvodkyně Anežky

Autor: Anežka Berkyová, Radynacestu.cz | Vydáno: 10. 8. 2021 | Přečteno: 1386x
Téma: Fotoreportáž, Rumunsko

Rumunsko poprvé! Zájezd To nejlepší z Rumunska + JÍZDA PO NEJKRÁSNĚJŠÍ CESTĚ SVĚTA opravdu chvílemi připomínal film. Dobrodružné drama, rodinnou komedii, ale nakonec to byla nezapomenutelná zkušenost a podívaná pro všechny zúčastněné. I pro průvodkyni Anežku, která zastoupila Jána Zubo, protože uvízl v Londýně. Ale právě takové příběhy se k zemi plné překvapení a báječných lidí hodí. Jak zájezd dopadl a na co se můžete v příštím roce těšit třeba právě vy?

Rumunsko je bohaté co do historie, tak i do přírodních krás. A to jsou hlavní důvody, proč jej Anežka obdivuje.Rumunsko je bohaté co do historie, tak i do přírodních krás. A to jsou hlavní důvody, proč jej Anežka obdivuje.

Rumunsko jako jedna z mála zemí dlouhodobě svítí zeleně, a tak jsme bez větších komplikací mohli vyrazit na dlouho plánovaný zájezd. Byla to premiéra pro cestovku i naše cestovatele, ale já už jsem měla to štěstí zemi projet tam a zpět jako studentka a zanechala ve mně hluboký dojem. A ten se touhle cestou jen prohloubil.

Malebné městečko Sibiu žiloMalebné městečko Sibiu žilo

Po krátkém letu nás čekala lehce strastiplná cesta zácpami přes pohoří Fagaraș, abychom se mohli ubytovat v malebném městečku Sibiu. Město v době našeho zájezdu skutečně žilo – probíhalo tam několik festivalů, od hudebního až po módní, v hospůdkách a restauracích posedávali lidé a užívali si letní atmosféru letního Sibiu plnou pohody.

Sighișoara – město s jedním z nejzachovalejších středověkých center v EvropěSighișoara – město s jedním z nejzachovalejších středověkých center v Evropě

Druhý den jsme se vydali do Sighișoary – města s jedním z nejzachovalejších středověkých center v Evropě. Toulali jsme se křivolakými uličkami a byli jsme rádi, že jsme město navštívili zrovna v tomto čase. Jedná se totiž o jedno z hojně navštěvovaných rumunských míst, kam jezdí nejen místní, ale i spousta cizinců. Teď jsme si oproti standardní situaci užili malebné Sighișoary v naprostém klidu.

Třetí den byl ve znamení cesty TransfagașanTřetí den byl ve znamení cesty Transfagașan

Třetí den jsme vyrazili v džípech ze Sibiu rovnou do srdce Fagarașe. Poznávali jsme valašské vesničky, lesy, remízky, hory a nakonec jsme od jihu na sever projeli silnici Transfagașan, která byla postavena skrz celý fagarašský masiv a proslavil ji mimo jiné jeden z dílů pořadu TOP Gear, kde ji Jeremy Clarkson označil za nejkrásnější cestu světa.

Čekaly na nás úžasné výhledyČekaly na nás úžasné výhledy

Podél silnice jsme si užívali překrásné výhledy, vodopády a jezera. Nejkrásnějším bylo rozhodně jezero Bâlea západně od Moldoveanu, nejvyššího vrcholu rumunských Karpat.

Tady se můžete setkat s medvědyTady se můžete setkat s medvědy

Po celou dobu cesty nám chodila na mobily výstražná upozornění varující před medvědy. Medvědů je v Rumunsku opravdu hodně a jejich ochrana či odstranění je velkým politickým tématem. Tato automatická upozornění jsou proto některým lidem také trnem v oku. My jsme doufali, že medvěda uvidíme, ale nepoštěstilo se, vždy jsme viděli pouze odchytovou službu.

Katedrála ve města Alba IuliaKatedrála ve města Alba Iulia

Čtvrtý den jsme zahájili návštěvou města Alba Iulia. Historicky velmi významné město, které mnohokrát hrálo roli hlavního rumunského města, se pyšní především zachovalou vojenskou pevností ve tvaru hvězdy v centru města. Hned po průchodu bránou nás přivítali dvě mohutné katedrály – pravoslavná z roku 1922 a katolická ze 13. století. Ve městě jsme viděli také zbytky římské zástavby z 1. a 2. století.

Ochutnávka vín v místním vinařstvíOchutnávka vín v místním vinařství

Odpoledne jsme poblíž Turdy navštívili vinařství La Crama Salina. Vinařství na území Rumunska má tradici již od starověku. Během komunistického režimu si ale většina Rumunů navykla na pěstování vlastních hroznů a výrobu domácích vín, spousta vinařství tedy začíná v posledních deseti až patnácti letech v podstatě od znova. S jedním z majitelů vinařství jsme vyjeli na posezení mezi vinicemi a užili si příjemnou degustaci jejich bílých i červených vín.

Město Brașov se pyšní krásným historickým centremMěsto Brașov se pyšní krásným historickým centrem

Pátý den jsme jeli do Brașova, třistatisícového města v podhůří hor s krásným historickým centrem. Brașov je plný restaurací, hospůdek a kaváren a v dnešní době tu vzniká i velké množství malých pražíren. Ráno jsme si vychutnali kávu před kostelem Biserica Neagră a poté jsme se vydali na procházku městem.

Hora Tâmpa po hollywoodském vzoru nese jméno městaHora Tâmpa po hollywoodském vzoru nese jméno města

Ti zdatnější z nás vyšli také na horu Tâmpa k téměř hollywoodskému nápisu BRASOV, odkud je na město pěkný výhled.

Hrad Bran nyní slouží jako očkovací centrumHrad Bran nyní slouží jako očkovací centrum

Na závěr taková vtipná vsuvka – nejnavštěvovanější památkou Rumunska je hrad Bran kousek od Brașova, který se proslavil jako předloha pro román Brama Stokera Drákula. U hradu je dnes očkovací centrum.

Největším pokladem země jsou její obyvateléNejvětším pokladem země jsou její obyvatelé

Stačí pár dní, abyste pochopili, že mezi to nejlepší, co vám země může nabídnout, patří její pohostinní obyvatelé, kteří jsou velmi ochotní kdykoliv pomoci, poradit a zpříjemnit vám den. Přesvědčte se sami!

Zájezd To nejlepší z Rumunska + JÍZDA PO NEJKRÁSNĚJŠÍ CESTĚ SVĚTA na rok 2022 je již v prodeji!

Jitka Bajtková

Jitka BajtkováExpert Radynacestu.cz

Krása se musí prožít… ale za rohem nečeká.

Všechny články     Zobrazit zájezdy

Získejte pravidelné tipy na skvělá místa

Přidejte se do klubu a získáte exkluzivní přístup ke skrytým perlám v Evropě i ve světě, které vám představí naše největší cestovatelské osobnosti.