Tío Pepe: nejslavnější láhev se sombrerem zdobí madridské náměstí Puerta del Sol

Magda Puffová Magda Puffová, Expert Radynacestu.cz Vydáno 8. 11. 2020 • Přečteno 2847x

Dát láhvi sombrero na hrdlo a umístit reklamu na vrchol budovy na náměstí Puerta del Sol byl jeden z nejlepších obchodních tahů v historii vinařství v Madridu.

Víte že…

Město Jerez de la Frontera není vyhlášené pouze výrobou sherry, ale také Královskou andaluskou školou jezdectví a krasojízdy a flamencem.

Reklama, za jejíž zachování se píší petice a je na ni krátká i vyhláška o omezení světelného smogu? Sci-fi? Ne! Madridská realita. Reklama Tío Pepe na Puerta del Sol se Španělům dostala tak hluboko pod kůži, že se za ni neváhali postavit. Chcete vědět o historii téhle ikonické láhve sherry se sombrerem víc? Čtěte!

Puerta del Sol – dobrá adresa

Puerta del SolPuerta del Sol

Při návštěvě náměstí Puerta del Sol nesmíte opomenout hned několik ikonických míst. Jsou jimi plaketa nultého kilometru, budova poštovního úřadu, socha medvěda a planiky, socha Mariblanky, a když upřete svůj zrak o něco výše, na střechu budovy Puerta del Sol č. 11, uvidíte i reklamu Tío Pepe.

Reklama Tío Pepe byla původně jednou z mnoha reklam, které se začátkem 20. století začaly objevovat na frekventovaných místech (druhou nejslavnější je reklama na Schweppes na Gran Vía). Postupem času se z ní stala neodmyslitelná součást Puerta del Sol.

Slavná láhev se sombrerem a kytarou

Víno JerezVíno Jerez

Reklama propaguje víno Jerez – druh sherry z vinařství González Byass, které se prodává pod značkou Tío Pepe.

První reklama, kterou si González Byass objednal, byla umístěna na budovu hotelu París na Puerta del Sol v roce 1935. Sledovala tehdejší trendy neonových reklam osvětlujících důležitá náměstí. Její tehdejší podoba byla značně odlišná od nynější. Sestávala z velkého nápisu González Byass, sklenky na sherry a slov víno, Jerez, koňak.

Později se reklama změnila do současné podoby – láhev oblečená do bundičky, se sombrerem a kytarou v ruce. Jméno vinařství González Byass ustoupilo do pozadí a hlavní pozornost se upřela na značku Tío Pepe se sloganem Sol de Andalucía embotellado (Andaluské slunce v láhvi).

V roce 2006 hotel París zavřeli. V roce 2011 si budova našla nového majitele, který si nepřál ikonickou reklamu na své střeše. I díky petici za zachování reklamy na Puerta del Sol, kterou podepsalo 50 000 lidí, se ale reklama v roce 2014 znovu objevila na náměstí – tentokrát na budově naproti poštovního úřadu.

Magda Puffová

Magda PuffováExpert Radynacestu.cz

Na cestování mám ráda každou jeho fázi. Od cestovní nervozity, přes nové zážitky až po návratovou euforii.

Španělsko

Odhalte španělský temperament

Vyberte si jeden z našich 53 zájezdů do Španělska

Zájezdy do Španělska

Nejbližší volný zájezd již 13. března



URL stránky: www.radynacestu.cz/magazin/tio-pepe/



Doporučujeme z Španělska

Nejnovější z Španělska



Získejte pravidelné tipy na skvělá místa

Přidejte se do klubu a získáte exkluzivní přístup ke skrytým perlám v Evropě i ve světě, které vám představí naše největší cestovatelské osobnosti.

Katalog 2025